GEODEZJA Strona główna

GEODEZJA

Strona główna » Aktualności » Każdego rzeczoznawcę trzeba wpisać na listę
Szukaj nieruchomości

Rodzaj nieruchomości:

Miejscowość:

Cena max (zł):

 

Pow. min (m2):

 

Pow. max (m2):

 

ID:

 

Szukany wyraz :

 

Szukaj projektu

biuro projektowe:

typ zabudowy:

Cena max (zł):

 

Pow. min (m2):

 

Pow. max (m2):

 

ID:

 

Szukany wyraz :

 

Kontakt:


Usługi geodezyjne

SKALAR

Waldemar Wrześniewski

ul. Długa 30D9
84-240 Reda
­

skalar@post.pl

tel.: 602 475 855

NIP: PL 841-121-57-69
REGON: 771277167

Każdego rzeczoznawcę trzeba wpisać na listę

Rzecznicy konsumentów chcą zlikwidować opinie rzeczoznawców niewpisanych na listę, które wydawane są na życzenie sprzedawców i usługobiorców.

W mediacjach z przedsiębiorcą lub w prowadzeniu spraw o prawa konsumenckie w sądach udziela porad prawnych 360 powiatowych i miejskich rzeczników. Ich zdaniem, żaden podmiot nie powinien wydawać opinii jako rzeczoznawca towarów i usług, bez wpisu na listę rzeczoznawców prowadzoną przez Inspekcję Handlową. Obecnie plagą są rzeczoznawcy, którzy nie są wpisani na listę, a wydają opinie na życzenie sprzedawców i usługobiorców, oczywiście dla nich korzystne. Rzecznicy domagają się wprowadzenia nowelizacji przepisów umożliwiających bezpłatne korzystanie przez nich z opinii rzeczoznawców. Chcą pominąć pośredników, czyli właścicieli i zarządców nieruchomości przy obowiązkowych rozliczeniach dostaw wody, ciepła oraz odbioru ścieków. Natomiast opłaty za usługi publiczne, takie jak energia elektryczna i cieplna, światło, gaz, woda oraz odbiór ścieków, powinny - ich zdaniem - odbywać się bez ponoszenia dodatkowych kosztów i prowizji.

Rzecznicy zaproponowali również nowelizację ustawy o sprzedaży konsumenckiej w taki sposób, aby łatwiej można było stosować w praktyce przepisy o niezgodności towaru z umową oraz o gwarancji.

Konsumenci najczęściej zgłaszają rzecznikom problemy w egzekwowaniu prawa do reklamacji i gwarancji oraz związane z umowami o usługi telekomunikacyjne, budowlane, remontowe i z operatorami telewizji kablowej i cyfrowej. Jednak jak wynika z badań TNS OBOP, połowa ankietowanych konsumentów nie jest świadoma tego, że może korzystać z bezpłatnych informacji udzielanych przez telefon, pocztę elektroniczną albo bezpośrednio w biurze rzecznika praw konsumenta.

170 tys. porad i informacji udzielili rzecznicy praw konsumentów w 2006 roku

32 tys. wystąpień wystosowali rzecznicy w 2006 roku do przedsiębiorców w sprawie mediacji na rzecz konsumenta.

Źródło: http://www.gazetaprawna.pl/ 

drukuj stronę   2007-12-04