GEODEZJA Strona główna

GEODEZJA

Strona główna » Aktualności » Odkorkują Wrzeszcz za unijne pieniądze
Szukaj nieruchomości

Rodzaj nieruchomości:

Miejscowość:

Cena max (zł):

 

Pow. min (m2):

 

Pow. max (m2):

 

ID:

 

Szukany wyraz :

 

Szukaj projektu

biuro projektowe:

typ zabudowy:

Cena max (zł):

 

Pow. min (m2):

 

Pow. max (m2):

 

ID:

 

Szukany wyraz :

 

Kontakt:


Usługi geodezyjne

SKALAR

Waldemar Wrześniewski

ul. Długa 30D9
84-240 Reda
­

skalar@post.pl

tel.: 602 475 855

NIP: PL 841-121-57-69
REGON: 771277167

Odkorkują Wrzeszcz za unijne pieniądze

Koniec uciążliwego przebijania się przez Wrzeszcz? Ministerstwo Infrastruktury otworzyło furkę umożliwiającą sfinansowanie przebudowy ulicy Słowackiego

Projekt przebudowy ul. Słowackiego zostanie włączony do innego gdańskiego projektu drogowego, jakim jest Trasa Sucharskiego. Obie arterie, wraz z istniejącą Obwodnicą Trójmiasta i planowaną Obwodnicą Południową (będzie budowana od przyszłego roku przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad), mają utworzyć prawdziwy miejski ring, który otoczy centrum Gdańska.

Trasa Sucharskiego oddzielać ma się od Obwodnicy Południowej na Olszynce, skąd przez wybudowany już most Wantowy oraz projektowany tunel pod Martwą Wisłą pobiegnie w kierunku stadionu Baltic Arena. Tam, dokładnie na węźle z ul. Marynarki Polskiej, zaczynać się będzie Trasa Słowackiego.

Kierowców najbardziej interesuje odcinek od skrzyżowania przy Galerii Bałtyckiej do Rębiechowa. Część trasy, wiodąca przez Niedźwiednik, Lasy Oliwskie oraz węzeł z Obwodnicą Trójmiasta, jest już gotowa. Ale to właśnie miejski fragment stanowi prawdziwe utrapienie - obecnie jest zbyt wąski, a przez to w godzinach szczytu nieprzejezdny.

Problemem były, oczywiście, pieniądze. Obwodnica Południowa za 800 mln zł i Trasa Sucharskiego za 1,2 mld finansowanie otrzymają. Pierwsza jest częścią wielkiego projektu budowy drogi ekspresowej Warszawa - Gdańsk, a druga została uznana za kluczowy dla rozwoju portu korytarz transportowy. Problemem były fundusze na Trasę Słowackiego.

Od roku władze Gdańska próbowały znaleźć sposób na wciśnięcie inwestycji do programu unijnego Infrastruktura i Środowisko. Nie udało się nadać planowanej trasie statusu drogi krajowej ani zakwalifikować jako typową miejską obwodnicę. W tej sytuacji urzędnicy postanowili włączyć Trasę Słowackiego do projektu Trasy Sucharskiego, gdyż obie drogi obsługują port w Gdańsku. Ministerstwo przystało na tę propozycję.

- Potwierdzam, Ministerstwo Infrastruktury poinformowało nas, że Trasa Słowackiego może być elementem Trasy Sucharskiego - mówi Marcin Szpak, wiceprezydent Gdańska ds. polityki gospodarczej. - To był pierwszy krok. Teraz musimy wywalczyć więcej pieniędzy na Trasę Sucharskiego, by starczyło na dołączony odcinek ringu. Czasu jest jeszcze sporo - ostateczna wersja projektów finansowanych z programu Infrastruktura i Środowisko zostanie zatwierdzona najprawdopodobniej w lipcu. Jeśli wszystko skończy się pomyślnie, obie inwestycje ruszyłyby na początku przyszłego roku.

Źródło: Gazeta Wyborcza Trójmiasto

drukuj stronę   2008-03-17