GEODEZJA Strona główna

GEODEZJA

Strona główna » Aktualności » Babie Doły idą do cywila
Szukaj nieruchomości

Rodzaj nieruchomości:

Miejscowość:

Cena max (zł):

 

Pow. min (m2):

 

Pow. max (m2):

 

ID:

 

Szukany wyraz :

 

Szukaj projektu

biuro projektowe:

typ zabudowy:

Cena max (zł):

 

Pow. min (m2):

 

Pow. max (m2):

 

ID:

 

Szukany wyraz :

 

Kontakt:


Usługi geodezyjne

SKALAR

Waldemar Wrześniewski

ul. Długa 30D9
84-240 Reda
­

skalar@post.pl

tel.: 602 475 855

NIP: PL 841-121-57-69
REGON: 771277167

Babie Doły idą do cywila

Wojsko chce oddać cywilom 240 z 700 hektarów, które zajmuje obecnie lotnisko w Babich Dołach. Projekt rozporządzenia w tej sprawie został właśnie skierowany do konsultacji społecznych. To kolejny krok do uruchomienia cywilnego lotniska w Gdyni.

W lipcu Sejm przyjął ustawę, która ma przyczynić się do rozwoju lotnictwa w Polsce. Wynika z niej, że lotniska wojskowe (lub ich części) mogą być przekazywane - na stałe lub czasowo - na potrzeby cywilne. Jakich lotnisk wojskowych dotyczyć będzie ustawa, określić ma rozporządzenie Rady Ministrów. Projekt takiego rozporządzenia pojawił się w tym tygodniu na stronie internetowej Ministerstwa Infrastruktury (www.mi.gov.pl).

W wykazie jest lotnisko Babie Doły (nazywane także lotniskiem Gdynia-Kosakowo). Wynika z niego, że wojsko uznało, że jest gotowe przekazać na potrzeby cywilne teren ok. 242 ha z ok. 700 ha, które zajmuje całe, obecnie wojskowe, lotnisko. Pod zarząd cywilny trafić miałby m.in. główny pas startowy lotniska (o długości 2,5 km) i położone w południowo-zachodniej części tereny przeznaczone pod budowę terminalu pasażerskiego i stanowisk postojowych dla samolotów cywilnych.

Dla porównania - cały obszar śródmieścia Gdyni (tzw. nadmorska strefa prestiżu) zajmuje powierzchnię ok. 130 ha, a port lotniczy w gdańskim Rębiechowie ma powierzchnię ok. 200 ha.

Zgodnie z planami szefów Portu Lotniczego Gdynia-Kosakowo (będącej własnością samorządów Gdyni i Kosakowa) lotnisko cywilne ma ruszyć tam w 2012 r. Tę datę, jako najbardziej odpowiednią, podają także eksperci z firmy PriceWaterhouseCoopers i York Aviation, którzy na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego przygotowali "Studium strategiczne rozwoju sieci lotnisk województwa pomorskiego do 2025 r.". Według raportu tych firm, w pierwszej fazie to lotnisko powinno zajmować się głównie obsługą ruchu biznesowego i lotnictwa ogólnego (np. małych, turystycznych samolotów). "W długim okresie lotnisko to może przejąć rolę drugiego lotniska komercyjnego w regionie Trójmiasta i obsługiwać pasażerskie loty komercyjne, ewentualnie cargo" - czytamy w studium.

Projekt rozporządzenia dotyczącego "ucywilniania" wojskowych lotnisk jest obecnie w fazie konsultacji społecznych. Swoje uwagi można wysyłać do Ministerstwa Infrastruktury do 14 października.

Źródło: http://miasta.gazeta.pl/

drukuj stronę   2008-10-10